ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ 19,17 €- 40% ΕΚΠΤΩΣΗ.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ 37 ΤΗΛ 210 3802644
Ο ξεριζωμός και η αποξένωση του ανθρώπου δεν αναφέρεται μόνο στην καταπίεση που υφίσταται ο άνθρωπος ως μέλος ενός έθνους, που είτε έχει απολέσει την αυτονομία και την ανεξαρτησία του είτε γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης με στόχο την πλήρη εξαφάνισή του, αλλά και στο γεγονός ότι, ως ύπαρξη που ζει και συγκροτείται στον σύγχρονο κόσμο είναι «πεταγμένος», ξεριζωμένος και ανέστιος. Η αποξένωση περιγράφει ένα γεγονός θεμελιώδες, μια συνθήκη συντακτική για την νεωτερική κοινωνία όπου ο άνθρωπος χάνει την μικρή του πατρίδα, από όπου προέρχεται, όσο και την πατρίδα-κόσμο.
Η εσχατολογική αντίληψη της ιστορίας ισχυρίζεται ότι γνωρίζει το τέλος της ιστορίας, κατά το οποίο ο χρόνος ουσιαστικά σταματά και τα γεγονότα που ακολουθούν με όρους ιστορικούς είναι ασήμαντα. Όμως δεν αρκείται σε αυτό. Το τέλος ταυτίζεται με την κυριαρχία πλανητικά ενός συγκεκριμένου προτύπου είτε αυτό είναι το «πνεύμα», ή η «αταξική κοινωνία», ή ο «δημοκρατικός καπιταλισμός». Προφανώς, όποιος ισχυρίζεται ότι επέτυχε κάτι τέτοιο διατυπώνει συγχρόνως μια απαίτηση για παγκόσμια κυριαρχία. Γι’ αυτό τις ιστορικές τελεολογίες τις επικαλούνται δυνάμεις, που θρέφουν φιλοδοξίες παγκόσμιας κυριαρχίας. Ενώ αντίθετα οι υπάρξεις μικρότερου μεγέθους που αγωνίζονται σκληρά να επιβιώσουν απέναντι σε δυνάμεις που συχνά τις ξεπερνούν ταυτίζονται περισσότερο με την τραγική αντίληψη της ιστορίας, η οποία περιγράφει με ακρίβεια την κατάστασή τους: η ζωή είναι ένας διαρκής αγώνας και το τέλος δεν είναι ποτέ προδιαγεγραμμένο.
Η νεωτερικότητα και ο στοχασμός είναι μια ανοιχτή πολύπλοκη σχέση, μια διαδικασία διαρκώς ασυμπλήρωτη, ακριβώς διότι ο άνθρωπος έχει μεν κάποια στοιχεία, που δεν αλλοιώνονται από τον χρόνο όπως η επιθυμία για ισχύ και αυτοσυντήρηση, αλλά συγχρόνως είναι μια αινιγματική και απρόβλεπτη ύπαρξη, φωτεινή και σκοτεινή, ενθαδική και ανοίκεια, λογική και παιγνιώδης, δημιουργός γεγονότων και συμβάντων που άλλοτε τα προβλέπουμε και άλλοτε μας εκπλήσσουν θετικά ή και αρνητικά.
Περιεχόμενα:
Πρόλογος
Ο ξεριζωμός και η αποξένωση του ανθρώπου
Η εσχατολογική και η τραγική αντίληψη του κόσμου
Τέσσερα κεφάλαια για την πολιτική της ισχύος
Ι. Ο Θουκυδίδης, ένας στοχαστής για κάθε εποχή: Πολιτικός ρεαλισμός και ανθρωπολογική απαισιοδοξία
II. Hans Morgenthau: Επιστήμη και Πολιτική της Ισχύος
III. Η Ισχύς στην γεωπολιτική του νέο-οθωμανισμού
IV. «Ο Θουκυδίδης, η ισχύς και το δίκαιο»: Κ. Καστοριάδης, Κ. Παπαϊωάννου, Π. Κονδύλης
Φιλοσοφία, Κοινοτισμός και Ρομαντισμός: Ο Γ. Λαντάουερ και ο Μ. Μπούμπερ
Η ομοσπονδία των κοινοτήτων και ο Γ. Λαντάουερ
Φιλοσοφία και Κοινοτισμός: ο Μάρτιν Μπούμπερ
Ο Νίτσε ως κριτικός της κοινωνίας του χρήματος και του κράτους
Πόλεμος και κατάκτηση στα Grundrisse του Κ. Μαρξ
Νόβαλις: «Οι ύμνοι στη Νύχτα»
Οι θρησκευτικές προϋποθέσεις του αμερικανισμού
Η θεωρία του αντάρτη: Σχόλια στον C. Scmitt, στον Π. Κονδύλη και στον R. Taber
Μ. Στίρνερ: Ο Μοναδικός και η Ιδιοκτησία του
Ε. Σιοράν: Μισανθρωπία και σχετικισμός
Επιλογή Βιβλιογραφίας
Ο ξεριζωμός και η αποξένωση του ανθρώπου
Η εσχατολογική και η τραγική αντίληψη του κόσμου
Τέσσερα κεφάλαια για την πολιτική της ισχύος
Ι. Ο Θουκυδίδης, ένας στοχαστής για κάθε εποχή: Πολιτικός ρεαλισμός και ανθρωπολογική απαισιοδοξία
II. Hans Morgenthau: Επιστήμη και Πολιτική της Ισχύος
III. Η Ισχύς στην γεωπολιτική του νέο-οθωμανισμού
IV. «Ο Θουκυδίδης, η ισχύς και το δίκαιο»: Κ. Καστοριάδης, Κ. Παπαϊωάννου, Π. Κονδύλης
Φιλοσοφία, Κοινοτισμός και Ρομαντισμός: Ο Γ. Λαντάουερ και ο Μ. Μπούμπερ
Η ομοσπονδία των κοινοτήτων και ο Γ. Λαντάουερ
Φιλοσοφία και Κοινοτισμός: ο Μάρτιν Μπούμπερ
Ο Νίτσε ως κριτικός της κοινωνίας του χρήματος και του κράτους
Πόλεμος και κατάκτηση στα Grundrisse του Κ. Μαρξ
Νόβαλις: «Οι ύμνοι στη Νύχτα»
Οι θρησκευτικές προϋποθέσεις του αμερικανισμού
Η θεωρία του αντάρτη: Σχόλια στον C. Scmitt, στον Π. Κονδύλη και στον R. Taber
Μ. Στίρνερ: Ο Μοναδικός και η Ιδιοκτησία του
Ε. Σιοράν: Μισανθρωπία και σχετικισμός
Επιλογή Βιβλιογραφίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου